Thursday, 17 May 2012

The long Ride - on a unicycle !

Well as most people are out getting in some last minute training rides on their road bikes before the popular Sado Long ride which is being held this Sunday 20th , I thought I'd undertake a long ride of my own but with a difference - I did it on my Nimbus 24 inch ISIS freestyle unicycle !. I started uni cycling again early last year as I was looking for something fun to do in my spare time as I used to ride unicycles back in New Zealand about 20 years ago. My unicycle is a standard Nimbus 24 inch freestyle unicycle with a few upgrades such as 150mm Kris Holm cranks and Odyssey plastic pedals - it's really designed to short rides and trick riding but I thought I'd test it out on a longer distance. I'm pretty busy so I don't get to practice as much as I should but I loaded the uni cycle into my van and drove out to the half way point of the Shibata - Akadani cycle road which is one of my favorite places to cycle alongside the kaji river in the mountains of Shibata. I was a bit worried as I have never ridden my uni cycle very far and riding one is a lot harder than a normal bike because you must keep your balance all the time and going uphill or downhill is a real challenge. The route I picked climbs steadily towards the end of the cycle road and is of course down hill most of the way back from where I started from. I'm pleased to say I rode the full 11km return trip with several break stops along the way and actually my legs feel fine which is great. I certainly surprised the other cyclists along the bicycle road and I think in the future I'll build or buy a larger unicycle either a 26 inch or a 29 inch unicycle which will allow me to ride faster. 今度の日曜日の20日に開催されるSado Long rideに向けてロードバイクで最後のトレーニングをしている人もいると思いますが、私はちょっと違うスタイルのロングライドを行おうと思いました。私の所有するNimbus 24 inch ISISのフリースタイル一輪車でのロングライドです。私は昨年の早い時期に一輪車を始めていました。20年ほど前にニュージーランドにいた頃によく一輪車に乗って楽しんでいたように余暇で何か面白いことをして楽しみたいと思っていたからです。私の一輪車はNimbus 24 inchフリースタイル一輪車の標準的なものですが、150mm Kris Holm cranksやOdyssey plastic pedalsで一部改良を加えてあります。それらの部品は本来は短い距離の走行や曲芸走行用なのですが、もっと長い距離での走行を試してみようと思ったのです。本当は事前に練習すべきところですが私が忙しいので練習しないまま一輪車を軽ライトバンに積み込んで新発田・赤谷サイクルロードの中間地点へと出かけました。そこは新発田市の山中の加治川沿いにサイクリングができる私のお気に入りの場所です。それまで一輪車で遠出したことがなかったので少し心配でしたし、一輪車は常にバランスを保っていなければならないので普通の自転車に比べるとはるかに難しいのです。上り坂や下り坂などは非常にチャレンジングです。私が選択したルートは出発点からサイクルロードの終着点に向かってだらだらと上り坂になっていて、もちろん帰り道は大部分が下り坂となります。途中で何回か休憩を取りながらも往復11kmの道のりを完走できたことは嬉しいですし、幸いなことに私の脚も大丈夫でした。サイクルロードにいた他のサイクリストの人達は一輪車に乗った私を見てさぞかし驚いたことでしょう。私は将来的には26インチか29インチの一輪車を自作するかあるいは購入したいと思っています。そうすれば今よりもっと早く走行することができるでしょう。
Pictured below are a few photos taken on my 1st ever uni cycle long ride !

3 comments:

automatic said...

nice (:

aiza said...

wow! uni-cycling looks fun. I think I'll go practicing uni-cycling I don't care if its hard because its awesome!..




michigan web design

enisa said...

Uni-cycling looks really hard.. balancing in just one wheel is kinda tough.. but still its look like interesting.

Vince McYounger