Friday, 4 May 2012

Surly Long Haul Trucker - custom build

Today I finished building up a new Surly Long Haul trucker touring bike for a customer , this bike has under gone a complete change and certainly does not look like a standard Surly anymore !. First I removed the drop bars with the Tektro levers and fitted a 3 speed style open bar complete with Brooks leather grips and Dia Compe 135 levers. The bike originally had bar end shifter's but they were replaced with Shimano Dura Ace down tube shifter's instead and the saddle was up graded to a Brooks B17 champion special. As it rains a lot here in Niigata the customer requested fenders and decided on the classic made in Japan Honjo fenders which are really nice and look the part against the black frame. The pedals are Japanese MKS 94mm wide touring pedals which for the price are fantastic pedals are perfect for everyday riding. Pictured below are a few 今日、私はお客様から依頼のあったSurly Long Haul touring bikeの組み立てを完了しました。この自転車はすっかり組み立て直したので、もはや標準的なSurlyのようには見えないかも知れません。まず最初にテクトロ製のブレーキレバーの付いたドロップハンドルを取り外して、ブルックス製のレザーグリップ、ダイアコンペ135のレバーの付いた3段変速式のオープンバーを取り付けました。この自転車には元々はバーエンドシフターが取り付けられていましたが、それを取り外し、代わりにShimano Dura Aceのダウンチューブシフターを取り付けました。そしてサドルはブルックス製のB17チャンピオンスペシャルにアップグレードしました。ここ新潟は雨の多い地域なのでお客様はフェンダーの取り付けを希望していました。そこでクラシックな作りの日本製のホンジョウフェンダーを採用することにしました。とても素晴らしいフェンダーで黒いフレームに良く合います。ペダルは日本製のMKS製94ミリ幅のツーリングペダルですが、お買い得の素晴らしいペダルで日常使いには最適です。下の写真はthe 56cm Long Haul Trackerの写真です。
photos of the 56cm Long Haul Trucker