Monday, 25 June 2012

Touring season has started !

Well usually I see cycle tourists pass through Niigata in August when most university students are on holidays , like my home country of New Zealand students have a long holiday of several months and many of them load their bicycles up and head up the coast towards Hokkaido where the weather is cooler and not humid unlike the main Islands of Japan in the summer. In my own opinion cycling in August is too tough considering the extreme heat and high humidity as a few years back I foolishly went on a 130km ride up through the local mountains where it was about 38 deg with high humidity , I re filled a 2ltr camelbak 5 times , yes I drank 10 ltrs of water and almost didn't make it back home so since then I never cycle any long distances in August . If you are thinking about coming to Japan and cycling in August just go to Hokkaido where it's cooler !. Last Sunday a cycle tourist on his fully loaded Surly Big Dummy dropped by my bicycle shop as he needed some maintenance done on his bike, he unlike most cycle tourists was not a student but had quit his day job loaded his Surly and set out to explore Japan, I did the same thing back in 1995 in New Zealand and have done a couple of long tours of 3000 kms - the South Island of New Zealand and Northern Thailand . Pictured below are a couple of photos of a fully loaded Surly Big Dummy outside Furumachi Bicycle さて、ほとんどの大学生が夏休みを取る8月になると、新潟を通過する自転車旅行者を見かけることがよくあります。数カ月の長い休みがある私の母国ニュージーランドの学生達のように、彼らの多くは自転車に荷物をいっぱい積みこんで海岸線を北海道へと向かいます。北海道は夏の本州よりは涼しくて不快な湿気も少ないですからね。私の意見では、気温が非常に高いことや湿度が高いことを考えると8月のサイクリングはあまりにも過酷です。数年前に私は愚かにも地元の山道を行程130kmのサイクリングをしたことがありますが、その時の気温は38℃で湿度も凄いものでした。私は2リットル水筒のキャメルバックを5回も補充したので、なんと10リットルの水を飲んだことになりますし、あやうく家に帰れなくなりそうでした。それ以来、私は8月には長距離のサイクリングは一切していません。もし8月に日本へ来てサイクリングをしようと考えている人がいるならば、より涼しい北海道へ行くべきです。先日の日曜日にはSurly Big Dummyに荷物をいっぱい積み込んだ一人のサイクリストが自転車のメンテナンスの必要があり私の店に立ち寄りました。ほとんどの自転車旅行者とは異なり彼は学生ではなく、仕事を辞めて自分のSurlyに荷物を積み込んで日本探検の旅に出かけた人でした。私もニュージーランドに居た頃の1995年に同じことをしたことがあります。行程が3000kmにも及ぶ長距離の自転車旅行をニュージーランドの南島とタイ国北部で2、3回行いました。下の写真は荷物をいっぱい積み込んだSurly Big Dummyの写真です。 .

No comments: